marți, 14 iulie 2015

Recenzie Four (Jumbled thoughts #1)

*Jumble thoughts este o noua rubrica pe care o incepem la Riot!books in care va prezentam gandurile noastre despre o carte imediat dupa terminarea ei, "calde", nefiltrate*

Cu totii stim cat de traumatizant a fost Experiment.Atunci cand am terminat Experiment eram intr-un mijloc de transport public si cand am ajuns la destinatie (pregatirea la chimie) am inceput sa plang, speriindu-mi profesoara si colegii.Desi am fost puternic marcata de Experiment, unul dintre lucrurile care nu mi-au placut a fost decizia de a scrie cartea atat din perspectiva lui Tris cat si a lui Four.Vocile lor erau aceleasi, daca puneam cartea jos si reveneam asupra ei nu stiam daca citesc din perspectiva lui Tris sau a lui Four.
Antologia Four este ceea ce speram ca Experiment sa fie.Aici Four are o voce puternica, distincta.Nu l-as fi confundat cu Tris.Cele patru povesti te tin in priza, sunt pline de actiune, dar si amuzante.Nu imi amintesc in detaliu seria Divergent asa ca pot gresi, dar stiu ca emana un sentiment de seriozitate. Nu imi amintesc multe glume sau scene amuzante, dar in Four umorul este impletit in actiune cu mare finete.
Maturizarea lui Four se face in 200 de pagini si este mult mai spectaculoasa decat schimbarile unor personaje chiar si dupa 5-6 volume.
Chiar daca unele detalii ale povestii erau cunoscute de cei care citisera seria Divergent (slujba lui Four, moartea lui Amar, experimentele Eruditilor) Veronica Roth reuseste cumva sa te surprinda si chiar sa creeze intorsaturi de situatie.
Personal, nu recomand sa citit Four ca un prequel pentru Divergent, desi povestile au loc inainte de actiunea seriei.Lumea nu este prezentata ca pentru cineva nefamiliarizat cu seria, are sens, dar nu suficient incat sa lamureasca un nou cititor.Este perfecta totusi pentru cineva care vrea sa reviziteze lumea Divergent, dar fara sa sufere *can't tell why because spoilers*

Nota: