luni, 9 martie 2015

Recenzie Playlist pentru Nick și Norah de Rachel Cohen și David Levithan

Ce zici de o noapte cu Nick şi Norah la New York?
Playlist pentru Nick şi Norah
Pe locuri, fiţi gata, start:
Norah şi Nick sunt pregătiţi să-şi asume riscurile unui salt în necunoscut.

O poveste lungă cât o noapte newyorkeză despre un băiat şi o fată care ajung, prin forţa destinului şi a muzicii, parteneri într-o sumedenie de aventuri amuzante. Cei doi se descoperă unul pe altul după ce Nick o roagă pe Norah, la finalul unui concert dintr-un club, să fie prietena lui... pentru doar cinci minute.

O întâlnire între două lumi aparent diferite, cu excepţia pasiunii pentru muzică: Norah e fiica rebelă a unui mare producător muzical, Nick e basist şi compozitor într-o trupă underground de queercore. Întâmplarea face ca amândoi să aibă inima frântă după eşecuri în dragoste.

Un volum proaspăt, inteligent, amuzant şi, în ciuda limbajului licenţios pe alocuri, deloc lipsit de duioşie. O carte pentru tinerii şi neliniştiţii de toate vârstele.

Regret că am citit cartea asta atât de târziu, dar mai bine mai târziu decât niciodată. O aveam de ceva timp în bibliotecă când am aflat că este și film. Iar acum câteva zile chiar am vrut să-l văd, dar nu pot să trec peste cea mai importantă regulă ”Citesc cartea înainte să văd filmul.”. Și așa m-am apucat de această carte, care m-a dat pe spate. Universul Nick și Norah e unul exemplar din care multă lume ar avea de învățat.

Spoiler minor:
**************
Aceste două personaje nu sunt cu nimic mai speciale decât 90% din tinerii din ziua de azi, ci sunt doar doi adolescenți care au inima frântă și mult prea credulă. Aceștia se întâlnesc la un party, la care formația lui Nick cântă, iar acolo e și fosta lui prietenă, care a venit cu noul iubit. Așa se naște Nick și Norah, dintr-un joc de gelozie. Cartea le urmărește povestea de dragoste, admirația față de muzică și etapele prin care se poate vindeca o inimă uitată.
************
Tu ce faci ca să treci peste o despărțire, când tu nu ai trecut peste? Ce faci când găsești o persoană care are aceleași gusturi ca și tine? Nick și Norah nu au un plan, ei se lasă duși de val și așteaptă să ajungă la țărm. Deși acțiunea e destul de scurtă, e pe atât de perfectă. O carte bună nu trebuie să aibă sute de pagi, ci o poveste în care să te regăsești și să înveți ceva din ea. Cum e și cazul defață, ”Playlist pentru Nick și Norah” e o poveste care te învață cum ar trebui să fie defapt dragostea și e o poveste pe care sper să o trăiesc și eu. Personajele se completează reciproc și ajung să trăiască o poveste de dragoste care nu pornește de la aspectul fizic, ci de la interese, muzică și simpatie. Un lucru care ar trebui învățat de toți tinerii îndrăgostiți. Consider că fiecare adolescent care încearcă să uite o persoană ar trebui să citească acestă carte deoarece playlist-ul lui Nick și Norah ar putea să ajute.

Comandă cartea aici!

To do list: