Recenzie Regatul umbrelor de Leigh Bardugo

Descriere:
Nu se compară cu nimic din ce-am citit vreodată.
Veronica Roth, autoarea bestsellerului DIVERGENT

Magnific. Epopeic. Irezistibil. Magic.
Falia Umbrei, un ţinut învăluit în beznă, populat de monştri, distruge treptat Ravka, o naţiune altădată măreaţă.
Alina, o fată orfană, singuratică, descoperă că posedă o putere unică, ce o face să pătrundă în lumea elitei magice a regatului – Grisha. Ar putea ea să destrame vraja demonică a Faliei Umbrei, eliberându-şi ţara?
Întunecatul, o fiinţă cu o putere de seducţie teribilă, este conducătorul Grishei. Dacă îşi va împlini destinul, Alina va fi nevoită să descopere cum să se folosească de harul său şi cum să reziste atracţiei periculoase pe care o simte faţă de temutul stăpân.
Însă în timp ce-şi contemplă viitorul năucitor, Alina nu-l poate uita pe Mal, cel mai bun prieten al său din copilărie.

Opinie (spoiler free):

Rusia+magie+un triunghi de dragoste în care nu știu pe cine să shippuiesc cu cine+nu știu cine e bun și cine nu= o nouă obsesie.La modul cel mai serios, cred că mi-am omorât prietenii cu cât am vorbit despre cartea asta.Înainte să o citesc eram oarecum sfășiată pentru că voiam sa o citesc atât de mult, dar nu auzisem prea multe chestii despre ea și deși ceea ce auzisem era de bine, îmi era puțin teamă că nu o să îmi placă.Ca deobicei, paranoia mea a fost complet inutilă, de la primu capitol m-am îndrăgostit de ea.
Lumea pe care Bardugo o creează este absolut superba, inspirată din folclorul rusesc, cu elemente specifice ca si kvasul (jur ca era vodka), kefta sau chiar geografia Rusiei (Permafrostul+Tsibeya=Siberia; Novokribirsk)
Povestea are cam 1000 de răsturnări de situație și nu știi în cine să ai încredere și pe cine să urăști și ăsta e unul din motivele pentru care îmi place atât de mult.Răul nu e doar rău și atât, la fel cum binele nu e doar bun și atât.Bardugo încearcă să arate că există o parte bună în oricine, la fel cum există și o parte rea (explicație mai detaliată mai jos, cu ceva spoilere).

Spoiler alert de aici!

Alina are o evoluție spectaculoasă în opinia mea.La începutul cărții este slabă, fragilă, ușor de dominat.Cred că dacă ar fi știut de la început ce plănuiește Întunecatul cu adevărat nu ar fi fost în stare să scape.Mi-a plăcut mult de ea în prima parte a cărții, mai ales relația ei cu Genya, dar a doua parte a fost cea care m-a cucerit.Are un suflet nobil,este amuzantă, sarcastică,sinceră,inocentă, nu este o luptătoare care se folosește de forța fizică pentru a câștiga, este o supraviețuitoare.
Când am zis mai sus de amestec bine-rău mă refeream atât la Întunecatul cât și la mama lui, Baghra.Inițial am vrut să cred ce e mai bun despre el, că e un om cinstit, care trăiește sub povara unui titlu blestemat și în umbra rău-famaților săi predecesori, ca toate astea să fie defapt o minciună.Când Baghra a venit la Alina în seara balului eram atât de confuză legată de ceea ce se petrece.O parte din mine voia ca Alina să se ducă si sa ceară explicații pentru că nu voiam să cred că Întunecatul chiar era personajul negativ, dar o parte din mine știa că e adevărat.Și am suferit.Pentru că Alina si Întunecatul sunt o pereche explozivă.Sunt un fel de Ying-Yang la propriu!Ea, lumină, el întuneric.Când s-au sărutat eram atât atât de fericită!Cred ca inima mea a fost la fel de sfâșiată ca și inima Alinei când a plecat.
La început nu am putut să îmi imaginez cum Alina nu poate să treacă peste sentimentele ei față de Mal, mai ales cu Întunecatul prin preajmă.Deși sfârșitul prologului iți încălzește inima, comportamentul lui Mal față de Alina atât inainte ca ea să plece, cât și în scena în care s-au reîntâlnit m-a făcut să nu am cele mai bune sentimente la adresa lui.Voiam să îi arunc cu o piatră în cap și să urlu ”Fata asta e îndrăgostită de tine fraiere!!!”.Iar faptul că Alina și-a negat puterile toată viața din cauza lui mă înfurise cu atât mai mult.Așa că atunci când Mal a găsit-o după ce ea a fugit, am fost reticentă față de ajutorul pe care îl oferea.
Dar tocmai această parte a cărții a fost cea care m-a făcut să mă indrăgostesc de el.Cu fiecare pagină mi se spulberau toate resentimentele față de el și număram paginile până când s-a intâmplat ceva între ei.Când Întunecatul l-a aruncat în Falie și Alina nu putea să îl salveze mai aveam puțin și plângem din cauza frustrării.
În general știu încă de la prima carte cine vreau să rămână cu cine, dar acum sunt atât de încurcată!Am răsuflat ușurată când au reușit să plece.Dar finalul te lasă cu atât de multe intrebări!Ce este după Marea Adevărată?Un alt continent?Ceva la fel de rău?La fel de măcinat de războaie?Și cum o să revină cei doi în Ravka?Și ce s-a întâmplat cu Întunecatul?

Concluzii:

”Regatul umbrelor” e o combinție uimitoare de acțiune, dragoste, magie, suspans, întrigi cât cuprinde, răsturnări de situație incredibile și personaje care pot sa exeplifice sindromul de bipolaritate cu ușurință.Este o lectură unică, incredibilă care și-a făcut rapid și pe bună dreptate locul în topul cărților mele preferate!Am noroc că mi-a trecut prin cap să îmi cumpăr al doilea volum când am fost plecată în tabără, pentru că nu știu cât aș putea aștepta să văd cum se continuă acțiunea!

Citate:
"Îmi pare rău că mi-a luat atât de mult să te văd cu adevărat Alina.Dar acum te văd!”
”Nu îmi pasă nici dacă ai fi dansat goală cu el pe acoperișul Micului Palat.Te iubesc, Alina, cu tot cu acea parte care a fost îndrăgostită de el”