Blogroll

sâmbătă, 22 iunie 2013

Recenzie "Sub aceeaşi stea" de John Green


Mulţumesc editura Trei!
Fără suferinţă, cum am putea şti ce e bucuria?
Îşi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viaţa mea? Ce vreau să las în urmă?

Sub aceeaşi steaDeşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală".
Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă.
Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.

Sub aceeaşi stea este un amestec de melancolie, duioşie, înţelepciune şi umor.
The New York Times

International Bestseller
#1 TIME Magazine Fiction Book – 2012
Entertainment Weekly Best Fiction Book – 2012
#1 New York Times Bestseller
#1 Wall Street Journal Bestseller
USA Today Bestseller
The Huffington Post Best Books – 2012
Publishers Weekly Best Book
School Library Journal Best Book

Povestea de iubire dintre Hazel şi Augustus este cu atât mai reală, cu cât este condamnată încă de la început. Curajul şi seninătatea de care dau dovadă sunt o lecţie de viaţă dintre cele mai impresionante.
Entertainment Weekly

Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii. - Augustus Waters

John Green s-a născut la 24 august 1977. Pentru romanul său de debut, Looking for Alaska, a fost recompensat cu Michael L. Printz Award (2006).
Cea mai recentă carte a sa, Sub aceeaşi stea, a ocupat prima poziţie pe lista de bestselleruri a publicaţiei The New York Times.
Fiind unul dintre cei mai activi scriitori pe platforme virtuale, John Green a creat, împreună cu fratele său, Brotherhood 2.0, cel mai popular proiect video online, accesat pe YouTube de peste 30 de milioane de fani Nerdfighter din întreaga lume.



     În primul rând, trebuie să spun că ador coperta noastră că are nişte bulinuţe pe fundalul negru:))observ prea multe. Am început să citesc cartea de la 0. Nu ştiam nimic de ea, nu ştiam de personaje, de acţiune, de final sau de alte lucruri, dar ştiam că o să-mi placă. Normal că mi-a plăcut, normal că am fost trist şi normal că am vrut să ard cartea. 
     Cartea ne prezintă viaţa lui Hazle Grace, o fată de 16 ani care suferă de cancer. Nu are prieteni, nu socializează aşa că mama ei o obligă să meargă la un club de persoane afectate de diferite boli, unde ar putea să-şi facă prieteni. Dar clubul nu dă roade până când apare în imagine Augustus(Gus) Waters. Cei doi se împrietenesc şi încep să-şi petreacă timpul împreună, să facă schimb de cărţi, să se viziteze acasă şi până la urmă să ajungă să fie împreună. Misiunea lor era să afle ce se întâmplă după finalul cărţii  "O durere supremă"  de Van Hounten şi pentru că erau bolnavi, aveau dreptul de la ceva asociaţie la o dorinţă. Pentru că Hazle şi-a consumat dorinţa când era mai mică, Gus decide să-şi folosească dorinţa pentru a pleca în Amsterdam cu Hazle. Ajunşi în străinătate, află că Van Hounten e un dobitoc şi nu reuşesc să afle finalul cărţii. Acum începe drama, când Gus recunoaşte că iar ... şi chiar nu vreau să vă stric surpriza.
     Când am început cartea şi-mi făceam în minte scenarii pentru final, ce se întâmplă cu adevărat sigur nu mi-am imaginat. Am rămas uimit de mai multe lucruri, de la stilul autorului, car jos pălăria, de unde scoate idei ca astea şi aşa citate şi de viaţa lui Hazle. Mi se pare ciudat să accepţi că o să mori azi-mâine  şi poate chiar să vrei asta. După ce am terminat de citit romanul, am fost deprimat vreo 2 zile, nu ai cum să nu fii. Mi-a schimbat mult felul în care privesc unele lucruri şi m-a făcut să mă gândesc la unele  lucruri. La finalul cărţii căutat paginile secrete cu continuarea, dar fără succes, aşa că nu vă chinuiţi. Cartea asta trebuie citită nu doar  pentru povestea deosebită, dar şi pentru că înveţi multe din viaţa altcuiva. Okay?

Citateee :
”Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii.”-Gus

Melodie :

Cast(din partea mea un 6, maxim 6,50) :

Notă :
Previzualizaţi

Un comentariu: