Recenzie Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

Jurnalul unui adolescent timidÎţi faci noi prieteni, te îndrăgosteşti cu adevărat, nu te mai înţelegi deloc cu părinţii.
Să creşti mare e mai complicat decât ţi ai imaginat vreodată.

Jurnalul unui adolescent timid a făcut senzaţie la apariţie, dobândind statutul de carte cult, vânată asiduu de adolescenţi.
The New York Times

Intră în lumea lui!
Aflat în pragul adolescenţei, Charlie se hotărăşte să-şi povestească viaţa unui prieten imaginar, căruia îi trimite o serie de scrisori intime.
Prins între dorinţa de a şi trăi viaţa şi tendinţa de a fugi de ea, Charlie, se trezeşte obligat să exploreze un teritoriu până acum necunoscut. Acela al primelor întâlniri şi al casetelor cu compilaţii, al problemelor de familie şi al prietenilor adevăraţi. Şi caută neîncetat „melodia perfectă" a unei „călătorii perfecte" în care „să se simtă infinit".

O poveste despre trecerea de la copilărie la adolescenţă în tradiţia celebrului De veghe în lanul de secară. Reflecţiile lui Charlie asupra vieţii, dragostei şi prieteniei sunt profunde şi înduioşătoare, iar vocea narativă are o muzicalitate aparte.
USA Today

,trebuie să recunosc că am văzut filmul înainte să citesc cartea şi că am auzit că romanul nu e chiar aşa bun. Greşit 100%. Spun de pe acum că Jurnalul Unui Adolescent Timid a devenit cartea mea preferată! La început chiar am fost puţin curios dacă o să-mi placă sau nu, dar am savurat fiecare cuvânt din carte. Cartea e scrisă  din perspectiva lui Charlie sub forma unor scrisori trimise unui "prieten".
        Cartea îl are ca protagonist pe Charlie, un tip retras, care a rămas fără prieteni când amicul sau Michael s-a sinucis. Începe primul an de liceu şi el tot nu are prieteni, asta până când îi întâlneşte pe seniorii Patrick şi pe Sam, cu care începe să-şi petreacă tot mai mult timp. De la moartea lui Michael, Charlie simte că aparţine unui grup. Cartea ilustrează zile din viaţa acestuia, cum merge de sărbători la rude, unde bunicul face pe nebunul, cum merge la petreceri împreună cu Patrick şi Sam, cum e prima iubită, cum e viaţa de licean sau cum începe să se îndrăgostească de Sam. Dar el e bântuit de o întâmplare din trecut. Persoana lui preferată, mătuşa Helen moare într-un accident de maşină când merge să-i cumpere cadou lui Charlie. Aşa au apărut problemele de mic copil, crezând că a fost vina lui. Dar cu o nouă viaţă, acestea dispar până când Sam şi Patrick pleacă la facultate. Simţindu-se din nou singur, vina din trecut se întoarce.Charile se trezeşte într-un spital şi află că şi-a petrecut aproape toată vara acolo pentru că părinţii lui dezbrăcat, inconştient şi se uita la televizorul oprit. După ce e externat, acesta merge cu Sam şi Patrick în tunel şi în acel moment, jur că erau infinitul.
        Cred că fiecare cititor poate să spună că se regăseşte în Charlie într-un fel sau altul. Pe parcursul lecturii am avut câteva întrebări cum ar fi "Cui trimite Charlie scrisorile?" şi am înţeles până la urmă. Mi-a plăcut foarte mult că romanul a avut de toate din punct de vedere emoţional, de la plâns la râs. Am auzit de la puţine persoane că nu le-au prea  plăcut cartea şi tot ce pot să spun e că-mi pare rău pentru ei. Eu cred că dacă nu ţi-a plăcut nu ai înţeles-o.

Comandă cartea aici!
Mulţumesc mult Editura Trei!

Mereu cu drag,