duminică, 29 iulie 2012

Recenzie Cele 50 de vicii ale Domnului Grey de E. L. James

Cartea desre care vb toti
Cartea a apărut la editura Trei în anul 2012 şi e prima carte din trilogia Viciile domnului Grey.
Mulţumesc editurii Trei pentru carte!
Chiar înainte ca romanul să apară şi la noi, peste tot vedeam doar "Fifty Shades of Grey", "Cele 50 vicii ale Domnului Grey", fan-cast uri pentru film, recenzii, coperte, de toate şi sincer să fiu nu m-a atras deloc. Am spus totuşi să o încerc dacă toată lumea vorbeşte cu ea să ştiu că nu mă uit pe pereţi şi înţeleg ce vorbesc. Şi cu ajutorul editurii Trei am început să citesc "Cartea despre care vorbeşte toată lumea". Trebuie să recunosc că încă mă amuză să mă gândesc la Edward şi Bella din  saga Amurg făcând aşa ceva image. La început se observă puţin lipsa de experienţă a autoarei în materie de cărţi, dar se obervă greu şi nu e deranjant. Fără să ştiu ce mă aşteaptă am început cartea( cu gândul"o să fie destul de plictisitoare):
Totul începe când Anastasia Steel îi ia un interviu ,pentru revista prietenei ei, Kate, domnului Christian Grey. Treptat aceştia încep să se simtă atraşi unul faţă de celălalt şi încep să petreacă timp împreună. Asta până când domnul Grey îi arată Annei camera Roşie, o cameră unde el face sex neobişnuit cu supusele lui, care include bătaia, ceara fierbinte etc... Dar Ana rămâne tot vrăjită de Grey şi primeşte un contract pe care trebuie să-l studieze şi în cazul în care îi convin datele, să-l semneze. Ţin să spun că nu e un contract "Vrei să fi iubita mea?" ci e unul în care se găsesc toate propunerile violente pe care Ana trebuie să le suporte pe parcursul sex-ului cu Christian. Aceştia se aproprie tot mai mult unul de celălalt, ambii sunt prezentaţi famililor celuilalt, îşi scriu multe mailuri şi petrec tot mai mult timp împreună. Totul pare bine, până la sfârşit când Ana îl părăseşte pe Christian fără să semneze contractul.
Acum că am terminat cartea, pot să vă spun că puteţi să citiţi romanul liniştiţi. Nu e deloc genul de "sex all day all night", nu e deloc exagerat şi are o poveste foarte reuşită. Şi în plus e roman erotic, degeaba aşteptaţi să apară vampiri şi vârcolaci. Pe mine m-a surprins foarte mult(în sensul de plăcut ) romanul, a fost unul foarte bun, după cum am mai spus, povestea este genială şi cartea e scrisă foarte bine. Cartea fiind scrisă la început ca fan-fic Amurg, se văd trăsăturile seriei, cum ar fi, sora lui Christian care seamană cu Alice, Jacob, care e un amic de a lui Ana care se dă la ea şi chiar ea, Ana, care e împiedicată ca Bella. Ador email-urile care şi le trimiteau, mai ales titlurile care erau foarte amuzante. Recunosc că am şi râs la carte, dar la sfârşit mi-a părut rău pentru Grey şi debea aştept să citesc vol. 2. Nu faceţi ca mine să nu citiţi cartea pentru că aşa a zis x că e prea exagerată, pentru că nu e. În schimb e o carte de 10.

Mi se pare că melodia se potriveşte perfect pentru ambele cazuri şi în plus e şi Megan Fox, care, din punctul meu de vedere, se potriveşte ca Ana.

Vol 2:
(coperta e fanmade de mine, nu e originală!!)