joi, 28 iunie 2012

Recenzie "Spulberă-mă" de Tahereh Mafi

Carte apărută la Editura Leda în anul 2012 şi este primul volum din seria Atingerea lui Juliette
Asta carte, cum am început-o acţiune, cred că asta m-a impresionat cel mai mult. Şi paragrafele mâzgălite tăiate, genial! Pe parcursul cărţii am început să mă gândesc la libertate şi la preţul ei, cum unii se bucură de ea, iar alţii o caută o viaţă întreagă. Şi m-am gândit cum ar fi ca şi lumea noastră să fie aşa groaznică cum e în carte, nu zic că e perfectă, dar este poate fi dacă şti tu cum să o trăieşti.
Acţiunea se petrece într-o lume despotică, la conducere fiind Restauraţia care avea ca scop să înceapă totul de la început. Adică să distrugă totul şi să înlocuiească cu ceva nou, vroiau un nou început.
Cartea ne-o prezintă pe Juliette, o fată de 17 ani, care e închisă într-o celulă cameră timp de 264 de zile până când e are un coleg de "cameră", un fost coleg din clasele primare, Adam. La început Juliette e speriată şocată din cauza băiatului şi refuză să comunice cu el dar până la urmă reuşeşte să îi accepte prezenţa. Asta până când e luată din celulă.
Ea e dusă la fiul şefului Restauraţiei, la Warner, care îi spune că o să aibă un viitor măreţ, dacă acceptă obligaţia să îi ajute în război, torturând prizonierii. Ea află că Adam a fost o înscenare şi că el lucrează în armată pentru Warner. Trec zile în care Julliete şi Adam se ataşează unul de altu şi se îndrăgostesc, Juliette e obligată pusă să rănească un bebeluş, dar ea împreună cu Adam reuşesc să scape. Aceştia fug la "casa" lui Adam unde e şi fratele acestuia de 11 ani, James dar ei ştiu că nu pot rămâne aşa că se gândesc să fugă toţi trei. Pe când rămân doar Juliette cu Adam cineva bate la uşă şi se pare că e Kenji, un coleg din armată de al lui Adam. Aceştia doi nu au încredere în el şi se gândesc hotărăsc să fugă după ce James avea să se întoarcă de la şcoală, dar Kenji le spune că ştie el un loc unde ar fi în siguranţă. Dar tocmai pe când ajunge James acasă, cei doi fugari sunt descoperiţi de Warner şi de abia reuşesc cu greu să scape toţi 4 şi conduşi de Kenji ajung la locul sigur, care se dovedeşte a fi "ascunzătoarea" rebelilor numită Punctul Omega.
Eram la jumătatea cărţii şi era faza cu evadarea şi eu eram mort leşinat de emoţii şi mă gândeam sper să reuşească sper să reuşească sper să reuşească sper să reuşească şi dacă la jumătatea cărţii sunt cu inima în gât mai încolo ce păţesc. CARTE DE 1000, acţiune pe bandă! Din carte înveţi că trebuie să te bucuri de viaţă şi că cum ţi-o faci tu, atât de bună e. Nu aştepta să vină norocul la tine, prinde-l tu primul! Volumul doi sunt sigur presimt că o să fie cel puţin atât de bun ca şi primul.
 Poze:
am găsit un poster fan made genial:

şi unul făcut de mine: